Konverteringsoptimering – Hvad er det?

Overordnet handler konverteringsoptimering om at analysere, hvad det er, der afholder folk fra at købe dit produkt eller din ydelse.
Vi bruger anerkendte analysemetoder og opsætter sporing, som giver os meget præcis data om dine besøgendes færden på din hjemmeside. Det er guld værd i forhold til at vurdere, hvorfor der ikke er flere af dine besøgende, der køber dine produkter.

Efter analysen er det tydeligt, hvilke elementer der skal optimeres, så flere besøgende bliver til kunder. Helt konkret ser man typisk på følgende problemstillinger:

  • Er det tydeligt, hvad de besøgende får ud af at købe dit produkt eller ydelse?
  • Er der elementer, der skaber troværdighed?
  • Er der elementer, der skaber utryghed?
  • Er der elementer, der distraherer folk fra at købe?
  • Er dit budskab tydeligt?
79

79% af dine besøgende forlader din hjemmeside, og finder en anden, hvis de ikke kan lide hvad de ser.

Få et uforpligtigende tilbud på konverteringsoptimering.




Beslutninger tages på baggrund af data – ikke mavefornemmelse!

Når man konverteringsoptimerer, træffer man beslutninger på baggrund af data. Det går ikke, at man siger “Jeg tror, der er flest, der trykker køb, hvis knappen er grøn”. Test det!

Vi foretager tests af alle ændringer, vi laver. Giver den orange knap flere salg end den grønne? Og hvor mange flere salg? Giver det flere salg at vise kundeudtalelser? osv. Resultaterne af en sådan test kan være meget overraskende. De ændringer, der skal til, kan være små, men ofte ser vi, at resultaterne er meget store.